Üdvök! Welcome!

!ברוכ'ם הבא'ם

Ki az a Mordekháj? Mi az az Erec?
Who's Mordechai? What's the Holy Land?

Médiapartnerek

szombat fejlec

-

hirolvaso.jpg

Támogatók

haver.jpg

Új hozzá- és beszólások

  • castanea: Én is mélységesen emberinek érzékelem a 28. verset. Nekem kb. a következőről szól: mivel az Örökké... (2013.07.21. 19:12) Helyiek és tört-helyiek
  • castanea: Premier plán. Tudom, blogfasiszta vagyok. (2013.07.17. 16:31) Cuki állatos kép
  • castanea: @hillaby: Megnéztem. Stimmel. (2012.08.25. 15:07) Két kérdés
  • Fekete Sámuel: A Tanach sugalmazott mű. Ez azt jelenti, hogy bár emberek írták, de az örökkévaló vezérelte a kezü... (2012.08.23. 11:34) Ellentmondások a Tanakhban
  • Ööö: @mordechai: azért vicces (bár nevetni nem tudok rajta), hogy egy tartományi főváros néhány éves ve... (2012.08.22. 00:02) Tüntetés a judeonácizmus ellen

2012.08.01. 19:31 mordechai

Istentiszteletet vezetni jó

A mincha csuda izgalmas egy valami: míg a sáchrisz esetében egyértelmű, hogy ébredés után, munka előtt ejtjük meg (ha szükséges, fölkelünk miatta korábban), a máárivnál pedig tudjuk, hogy mikor van a "lefekvés előtt", és ezek az időpontok könnyen kezelhetőek, addig a mincha a nap közepére esik - munkaidőre, ebédszünetre stb. Épp ebben rejlik szerintem értéke: megszakítjuk a napot, kihasítunk a robotolásból egy szeletet, és azt az Örökkévaló és a magunk kapcsolatának szenteljük.

Leszámítva a pesti, rendszertelen magányos délutáni imáimat, életemben először júliusban vettem részt minchán, itt, a Konzervatív Jesivában: ma pedig, kevesebb mint egy hónap után már előimádkoztam. (Tudni kell, hogy a jesivában a chevruták mellett gyakorlati órák is vannak, én nuszách-ra ill. lejnolásra járok. Az előbbin a hétköznapi liturgiára koncentrálunk, szóval az istentiszteleteken való rendszeres részvétellel párhuzamosan is készültem a sáliách cibburkodásra.)

Forrás: hirhurim.blogspot.com

B''H, sikerem a vártnál is nagyobb volt: annak is köszönhető, hogy az Ámidát leszámítva nem a kurzuson tanult hagyományos dallamvilágot használtam, hanem különböző renewalos-progresszív helyekről összeszedett melódiákat, amiket szerencsére sikerült koherens egységgé kidolgoznom.

A következő volt a menü:

  1. Ásré (Zsoltárok 84:5, 144:15; 145, 115:18) - Ráv Dániel dallamán alapuló saját melódiával :-)
  2. Cháci kádis/Félkádis - J'didjától ellesett dallammal, kicsit módosítva
  3. Ádonáj, szfátáj tiftách - ímigyen (nem része az átlagos jesivai mincháknak)
  4. Ámidá/Főima (hangosan majd megismételve némán) - a maszorti szidurhoz képest módosított szöveggel; hagyományos hétköznapi nuszáchhal, ímigyen: egy átlagos istentisztelet a jesivában mindvégig ezzel a "dallammal" megy
  5. Tachanun némán
  6. Ozi v'zimrát Jáh (2 Móz 15:1) - azzal az angol nyelvű előszóval, hogy a Tachanunban megvallott gyengeségünkben az Örökkévaló a mi erőnk - ti. erről szól e kantáta: "Az Örökkévaló az én erőm, hatalmam és megváltásom." (nem része az átlagos jesivai mincháknak) - ímigyen
  7. Kádis sálem/Egész kádis - a nuszách-tanártól tanult dallammal
  8. Álénú - a maszorti szidurhoz képest módosított szöveggel; rekonstrukcionista dallammal, neten nem tanáltam meg, tudjátok, az Én od-os (Arieltől tanultam)
  9. Kádis játom/Gyászolók kádisa (tagoltan, ének nélkül)

A rekonstrukcionista Ráv Avigájil azt mondta, hogy fölköltözik Budapestre, csak hogy többször vehessen részt általam vezetett istentisztelen, az intézet igazgatója, a maszorti Ráv Dániel pedig szavamat vette, hogy fogok még sáliách cibburkodni, mielőtt elutaznék. A szintén maszorti Ráv Tamara - aki egyébként rendületlenül próbál összehozni egy Rehovotban működő, magyarországi születésű konzervatív rabbinővel - oda volt azért a "sok paprikáért, amivel megfűszereztem a minchát". Egy bóher-kollega megkért, hogy a következő előimádkozásomat hadd vegye föl videóra, megmutandó az otthoniaknak, hogy így is lehet ezt csinálni, egy másik csak simán átölelt - s a többi.

Mondtam már, hogy imádok istentiszteleteket vezetni?

Szólj hozzá!

Címkék: istentisztelet muzik konzervatív jesiva


A bejegyzés trackback címe:

https://mordechai-in-da-holy-land.blog.hu/api/trackback/id/tr674690906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása