Üdvök! Welcome!

!ברוכ'ם הבא'ם

Ki az a Mordekháj? Mi az az Erec?
Who's Mordechai? What's the Holy Land?

Médiapartnerek

szombat fejlec

-

hirolvaso.jpg

Támogatók

haver.jpg

Új hozzá- és beszólások

  • castanea: Én is mélységesen emberinek érzékelem a 28. verset. Nekem kb. a következőről szól: mivel az Örökké... (2013.07.21. 19:12) Helyiek és tört-helyiek
  • castanea: Premier plán. Tudom, blogfasiszta vagyok. (2013.07.17. 16:31) Cuki állatos kép
  • castanea: @hillaby: Megnéztem. Stimmel. (2012.08.25. 15:07) Két kérdés
  • Fekete Sámuel: A Tanach sugalmazott mű. Ez azt jelenti, hogy bár emberek írták, de az örökkévaló vezérelte a kezü... (2012.08.23. 11:34) Ellentmondások a Tanakhban
  • Ööö: @mordechai: azért vicces (bár nevetni nem tudok rajta), hogy egy tartományi főváros néhány éves ve... (2012.08.22. 00:02) Tüntetés a judeonácizmus ellen

2012.07.28. 20:54 mordechai

Pajeszok és parókák: Adojsem hozott Meá Seárimban!

Csütörtök este a parkban öten gyűltünk össze a születésnapi pikniken (ami szerintem teljesen vállalható létszám külhonban). Elióra - aki egyébként francia létére azt hitte a ruglákhra, hogy croissant -, itt vetette föl a kérdést: "no és mit vettél magadnak születésnapi ajándéknak?" 
A szándékom már megvolt, táskát a tálitomnak, de mégis hol? Elióra a Ben Jehudát (belvárosi sétálóutca) javasolta, S'muél az óvárosi piacot, de ezek mind olyan turistalehúzó helyek... Aztán később Mose adott egy kiváló ötletet: az ultra-ortodox zsidók Mekkája, Meá Seárim.

Ő persze könnyen beszél a szakállas-kipás fejével, de én, akinek még az orra sem bumfordi - a rabbiképzőn a jelentkezésemkor ezt előnyként emelték ki - eleinte egyedül nem akartam a charedik hírhedt negyedébe merészkedni, bármennyivel is olcsóbb ott a tálit-táska, mint másutt. Próbáltam szerezni magamnak útitársat - sikertelenül (Mose nem ért rá péntek délután, én pedig aznap votam szabad). Pár reakciót megosztanék:

"Előbb mennék Gázába, mint Meá Seárimba."

Dániél (19), "national service-es"

"Egy barátnőmet megdobták Meá Seárimban kővel, amiért fényképezett sábeszkor."

Idán (25), fuvolaművész

"Meá Seárim? Soha az életben."

Omer (23), katona

No, de - mint tudjuk - nem vagyok normális, úgyhogy végül is mások parái és prekoncepciói által abszolút érintetlenül hatva egyedül mentem el a hírhedt negyedbe: és marhára élveztem. 

measearim.jpg

Embereket nem mertem fotózni... Talán majd legközelebb.

Volt címem, hogy hova érdemes menni, térképet viszont nem hoztam magammal, így kétszer is le kellett szólítanom a helybélieket, de abszolút segítőkészek voltak: azok a fiatal férfiak, akiktől segítséget kértem, rendre kiváló angolsággal igazítottak útba, hiába voltam az ő zakós-kalapos-nadrágos-cipős szettjükhöz képest a megtestesült dekadencia. 

Utam során láttam egymást homokkal szóró kisgyerekeket, az utcán karöltve ugráló "sábeszkójdeselő" férfiakat, pár turista-gyanús alakot, sürgő-forgó, szombatra készülödő népeket, chala-árusokat, könyvesboltokat (szinte kizárólag teológiai munkákkal), női parókaboltot, áthúzott izraeli zászlót (nem a cionizmusáról híres ez a környék), halálozási hirdetéseket a hirdetőfalakon (képek sehol, kizárólag feliratok), tengernyi pingvint... és rengeteg papucsot. Máig nem értem, miért kell Meá Seárimban minden sarkon egy papucs-standnak állnia.

nahman.jpg

Breslaui Nachman követői, a haszid hippik izgalmas egy jelenség, szerte a városban találkozni lehet velük, itt is. Írok róluk bővebben hamarosan!

Mose úgy defeniálta nekem e környéket, mint "a zsidók Vatikánvárosát", a zsidó lélek központját. Nem lepődnék meg azon, ha a helybéliek tényleg meg lennének erről győződve. No és másban is igaza volt: ugyanaz a táska, ami a Lutz utcában (belváros) 50 sékelbe kerül, itt 40-ért volt elvihető. El is vittem.

Túl érdekes volt a környék és túl kevés időt töltöttem el benne ahhoz, hogy ne térjek még vissza... Benjámin szerint aki egynél többször jár Meá Seárimban, az ortodox - vagy azzá válik előbb-utóbb. Bebizonyítom, hogy nincs igaza! 

new_generation_talit.jpg

Cicesz-bolt. (De nem akármilyen, a tálit kátánok új generációját árulják!) Sajnos péntek délután lévén már zárva volt a bolt, pedig nagyon izgat. Nächstes mal.

Szólj hozzá!

Címkék: photo jeruzsálem ortodoxia turistáskodás


A bejegyzés trackback címe:

https://mordechai-in-da-holy-land.blog.hu/api/trackback/id/tr544682577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása