Üdvök! Welcome!

!ברוכ'ם הבא'ם

Ki az a Mordekháj? Mi az az Erec?
Who's Mordechai? What's the Holy Land?

Médiapartnerek

szombat fejlec

-

hirolvaso.jpg

Támogatók

haver.jpg

Új hozzá- és beszólások

  • castanea: Én is mélységesen emberinek érzékelem a 28. verset. Nekem kb. a következőről szól: mivel az Örökké... (2013.07.21. 19:12) Helyiek és tört-helyiek
  • castanea: Premier plán. Tudom, blogfasiszta vagyok. (2013.07.17. 16:31) Cuki állatos kép
  • castanea: @hillaby: Megnéztem. Stimmel. (2012.08.25. 15:07) Két kérdés
  • Fekete Sámuel: A Tanach sugalmazott mű. Ez azt jelenti, hogy bár emberek írták, de az örökkévaló vezérelte a kezü... (2012.08.23. 11:34) Ellentmondások a Tanakhban
  • Ööö: @mordechai: azért vicces (bár nevetni nem tudok rajta), hogy egy tartományi főváros néhány éves ve... (2012.08.22. 00:02) Tüntetés a judeonácizmus ellen

2012.08.07. 18:32 mordechai

Mordekháj tanít, vezet (nyugi, nem autót) és papagájokkal dumál

A tanítás szeretete az egyik ok a tengernyi közül, amiért rabbi akarok lenni. 18 évesen volt az első magántanítványom (latinból...), 20 éves korom óta pedig nyelviskolai holland- és némettanárként működöm: nagyon élvezem, hogy a konkrét tények mellett hirdethetem a világbékét és egyéb hippis hajlamaimat. (Sosem fogom elfelejteni, amikor egyik óra után egy harmincas éveiben járó gyerek odajött hozzám, és megköszönte, hogy a német mellett optimizmusra is tanítom a csoportot.)

Ma pedig egy harmadéves amcsi kántorjelöltnek segítettem a mincha vezetésére való fölkészülésre. Annak apropóján szólított le, hogy meg akarja tanulni az általam írt Ásré-dallamot, de aztán kénytelen voltam az egész ebédszünetemet rááldozni, mert nem igazán mentek neki a dolgok.
Igen, Mordekháj, a 22 éves suhanc két év múlva beiktatandó kántorjelölteknek tanít nuszáchot. Mi ez, ha nem menő? (Az istentiszteletet aztán levezette, mondjuk közel sem hibátlanul, de nagyon izgult, no. Ha nem egy órával akció előtt jön oda hozzám, rendesen fölkészítem, de így non mea culpa est.)

"A munkát nem neked kell bevégezned, de nem vonhatod ki magadat alóla." (Pirké Ávot 2:15-16)

A múltkori alternatív minchám óta vezettem még egy délutáni bulit, ma pedig fölkértek, hogy előimádkozzam a holnapi sáchriszt: vacsorázom, aztán megyek is rövidesen tanulmányozni a hétköznap reggeli imarendet. A mincha és a sáchrisz nem egy súlycsoport - amíg az előbbi legeslegföljebb 20 percet vesz igénybe, az utóbbi 1,5 órán át is simán elhúzodhat. Főleg, ha sokat éneklünk: márpedig fogunk.

Mellesleg a második Mordekháj-style mincha után fölkért egy rabbi, hogy a zsinagógájában vezessek kabalat sabbat és mááriv istentiszteletet most pénteken. Már elfelejtettem a város nevét, ahol a hitközsége van, de majd tudósítok...

---

Tegnap délután beszólt a jesiva papagája, asszonta, lájlá tov (jó éjszakát). Legalább már tudom, milyen nyelven pofázik, eddig nem sikerül egy valamire való kifejezést sem megértenem a szavaiból. Kitűztem magam elé célul, hogy elérjem azt a nyelvi szintet, ahol a papagáj minden szavát megértem.

2 komment

Címkék: misszió magán istentisztelet muzik konzervatív jesiva ivrit


A bejegyzés trackback címe:

https://mordechai-in-da-holy-land.blog.hu/api/trackback/id/tr14700470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yedidyah 2012.08.07. 22:09:09

Asszem, lassan kérhetem is a nyugdíjazásomat... :)

mordechai 2012.08.08. 20:36:05

@Yedidyah: Nyugi, J'didjacica, messze meghaladod a harmadéves kántorjelölt színvonalát. ;)
süti beállítások módosítása